سنگ مرمریت از بهترین سنگ هایی است که دارای قدرت چسبندگی با ملات بالا می باشد و در حقیقت این قدرت بیشتر از سنگ های گرانیت است. سنگهای مرمریت انتخاب مناسب و ایده آلی برای فضای داخلی ساختمان های کم تردد و دور از رطوبت هستند.

سنگ کف مرمریت
سنگ کف مرمریت

سنگ مرمریت چیست؟

سنگ مرمریت یک سنگ آهکی و طبیعی است که از محبوبیت زیادی در میان طراحان ساختمانی برخوردار بوده و بیشترین کاربرد را در کف ساختمان ها

دارد. این سنگ از انواع سنگ های ساختمانی است که به دلیل ویژگی ساختاری که دارد علاوه بر کف ساختمان در مناطق مختلف دیگر هم مورد استفاده قرار می گیرد. ایران از غنی ترین کشور ها در استخراج سنگ های مرمریت محسوب می شود و بیشترین میزان استخراج سنگ را به خود اختصاص داده است.

مزایای استفاده از سنگ کف مرمریت

از محاسن و مزایای سنگ کف مرمریت می توان به تنوع رنگی بالا و تم رنگی متفاوت آن اشاره کرد، در واقع تم رنگی سنگ های مرمریت شامل رنگ های روشن مثل کرِم تا رنگ های تیره مانند مشکی می باشد. پس

امکان انتخاب طیف گسترده ای از سنگ مرمریت در طراحی دکوراسیون کف خانه وجود خواهد داشت. به دلیل تراکم و ساب پذیری بسیار بالای سنگ های مرمریت، پرداخت های صیقلی روی آن ها صورت می گیرد. البته نباید از سنگ های مرمریت صیقلی در مکان های پرتردد استفاده نمود، چون سبب لغزندگی و سرخوردگی عابرین می شود.

قیمت و انواع سنگ كف مرمریت

امروزه کاربرد سنگ های مرمریت در کف ساختمان ها بیشتر می باشد که تعدادی از آن ها به علت رایج بودن، دارای هزینه مقرون به صرفه و ارزان تر و تعدادی دیگر

هم به دلیل کمیاب بودن، گران قیمت تر می باشند. بنابراین رنج قیمتی سنگ مرمریت را به خاطر تنوع زیاد می توان وسیع و گسترده دانست‌ که البته قیمت سنگ مرمریت کف، بر پایه عوامل گوناگونی مثل نوع سنگ، کیفیت فرآوری و سایز و ابعاد متفاوت می باشد‌.
به هر حال می توان متناسب با میزان بودجه در نظر گرفته‌ شده جهت خرید قدرت انتخاب بالایی داشت.
رایج ترین و محبوب ترین سنگ های مرمریت کف عبارتند از : سنگ های مرمریت دهبید، سنگ مرمریت کاپوچینو، پرشین سیلک، سنگ مرمریت لاشتر.

جمع بندی

سنگ مرمریت از سنگ های رایج و دارای انواع پرداخت های انجام گرفته روی آن می باشد مانند نمونه های مات، بوش همر، تیشه ای و صیقلی. این سنگ به علت برخورداری از ظاهر بسیار زیبا و تنوع رنگی گسترده به حفظ زیبایی محیط، خاص و مجلل بودن دکوراسیون محیط کمک کرده و به عنوان یک سنگ زینتی در پروژه های لوکس و مجلل استفاده می‌ شود‌. همچنین از سنگ های مرمریت کف در مراکز تجاری لوکس و هتل های مجلل، واحدهای مسکونی مدرن به منظور کف سازی محیط استفاده می گردد.

 

جهت خرید سنگ مرمریت و خرید مستقیم سنگ از کارخانه ، با شماره 09133324065 تماس حاصل فرمایید و یا برای ثبت سفارش حضوری به آدرس اصفهان-تیران-منطقه صنعتی رضوانشهر-فاز۱-خیابان یکم شرقی-سنگبری شهاب سنگ مراجعه نمایید

شماره تماس مستقیم کارخانه سنگبری – 09133324065 ( مهندس غیب دوست ) پاسخگوی سوالات شما هستیم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *