سنگ تراورتن در گذر زمان

سنگ‌ تراورتن می تواند بهترین انتخاب برای نمای ساختمان باشد. تراورتن یکی از مهمترین انواع سنگ آهک است که مزایای بسیاری دارد و باعث محبوبیت زیاد این سنگ شده است؛ مزایایی نظیر مقاومت بالا، صیقل پذیری، رنگ خاص و زیبایی ظاهری، این سنگ را انتخاب اول در ساخت نمای ساختمان قرار داده است.

همچنین به دلیل تخلخل بالای سنگ تراورتن، سطح لیزی نداشته و می‌ توان از آن در ساخت حمام، راه پله، استخر و… استفاده نمود. این سنگ بر خلاف بسیاری از سنگ ها، هم در مناطق سردسیر و هم در مناطق گرمسیر کاربرد بالایی دارد و چون عایق حرارتی (و البته صوتی) است، در برابر سرما و گرما نیز مقاوم بوده و نیازی به مراقبت ندارد. سنگ تراورتن در گذر زمان شکل ظاهری خود را حفظ کرده و تغییر رنگ نمی دهد.

سنگ تراورتن محلات

این نوع سنگ مقاومت فشاری بالاتری نسبت به سنگ های دیگر دارد؛ برای مثال از سنگ مرمر مستحکم تر است.

دلایل کاربرد زیاد سنگ تراورتن عبارتند از: تخلخل بالا، نفوذ بالای معاملات در آن، مقاومت بالا در برابر واکنش های شیمیایی و آب و هوایی. البته همه این ویژگی ها، به نوع کیفیت تراورتن بستگی دارد.

 

آیا سنگ تراورتن آبگرم محلات کیفیت بالایی دارد؟

پرکاربرد ترین و معتبر ترین سنگ تراورتن، سنگ تراورتن محلات است؛ چراکه این سنگ جدا از زیبایی های ظاهری خاص و لوکس بودن، ویژگی های بسیاری برای انتخاب دارد. این سنگ به دلیل برخورداری از استحکام بسیار بالا، دارای طول عمر زیاد و جذب آب پایین است؛ در گذر زمان آسیب نمی بیند و فرسوده نمی شود. عوامل فوق سبب شده که تراورتن آبگرم محلات سال‌های متوالی جزو پرکاربرد ترین سنگ ها برای استفاده در نمای بیرونی و داخلی ساختمان باشد. این سنگ تخلخل متناسبی دارد و اپوکسی و رزین با کیفیت مورد ساب قرار می گیرد و در زمان برشکاری، معمولاً در ابعاد طولی ۴۰ سانتی متر برش داده می شود. سپس در فروشگاه های سنگ تراورتن در دسترس متقاضیان قرار می‌ گیرد تا به صورت دستچین، مدل و رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

ویژگی های زیادی حاکی از کیفیت بالای سنگ تراورتن آبگرم محلات می باشد که یکی از منحصر به فرد ترین آنها عدم شور زدگی این سنگ در شرایط آب و هوایی مرطوب و سردسیر است.

لطفاً جهت ثبت سفارش سنگ تراورتن آبگرم محلات با شماره مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *