کاربرد های سنگ تراورتن

تراورتن سنگی آهکی و به جا مانده از چشمه های آب گرم است، کلسیم کربنات در تشکیل آن نقش فراوانی دارد و حباب های ۳caco با گذر زمان در این سنگ خلل ایجاد می‌کند. رنگینه های اکسید آهن و عناصری مانند سیلیس و منگنز موجب تنوع رنگی تراورتن می شوند. چنانچه سنگ یکدست، بدون وجود ناخالصی و فسیل باشد و نیز تخلخل کمتری داشته باشد از کیفیت بالاتری برخوردار است.

سنگ آبگرم محلات اصفهان
سنگ آبگرم محلات اصفهان

 

یکی دیگر از نشانه های مرغوبیت تراورتن رنگ روشن آن است، علاوه بر جنس سنگ،روش استخراج و اندازه کوپه های سنگ، در برشکاری و ارزش گذاری آن موثر می باشد. مهم ترین و بیشترین کاربرد تراورتن در نمای اصلی و بیرونی ساختمان است که علتش چسبندگی بالای سنگ با ملات و عدم ریزش آن با گذشت زمان است. همچنین سنگ تراورتن در موارد زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

این سنگ عایق صوتی و حرارتی خوبی برای ساختمان بوده و مقاومت بالایی در برابر شرایط آب و هوایی سردسیر، گرمسیر، باران‌ های اسیدی و آلودگی هوایی، رطوبت و … دارد. در نمونه‌های درجه دو که سنگ تخلخل بیشتری دارد حفره های آن با رزین و اپوکسی فرآوری و پوشانده می شود.

سنگ آبگرم محلات اصفهان چگونه عرضه می گردد؟

همانطور که می دانید استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌ های مرکزی کشور جزو قطب های صنعتی کشور محسوب می‌ شود و کارخانجات بسیاری در آن به تولید و فرآوری سنگ تراورتن مشغول هستند. سنگ آبگرم محلات اصفهان از جمله این سنگ هاست که در محلات، با آب و هوایی سردسیر، به روش ماشین اره زنجیری و در ابعاد بزرگ استخراج می گردد که برای برش سنگ در ابعاد بزرگ به صرفه می باشد. مهمترین سینه کار، معدن محلات سالاری است.
در کارخانه سنگ تراورتن محلات اصفهان، در ابعاد تایل برای نمای رومی برشکاری می شود و بُعد عرضی سنگ ۴۰ سانتی متر است.

کارخانجات اصفهان همانند استان‌ های گیلان و فارس تراورتن را به کشورهای همسایه نیز صادر می کنند. کارخانه سنگ گیتی استون از اعتبار بالایی برخوردار می باشد و سفارشات مشتریان را پس از انتخاب دلخواه بصورت فوری تحویل می دهد.

شماره تماس مستقیم کارخانه سنگبری – 09133324065 ( مهندس غیب دوست ) پاسخگوی سوالات شما هستیم .

آدرس کارخانه جهت مراجعه حضوری :

اصفهان-تیران-منطقه صنعتی رضوانشهر-فاز۱-خیابان یکم شرقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *